Cégek, gazdasági társaságok jogi támogatása
Ügyvédi irodánk komplex módon, az “elejétől a végéig” segíti vállalkozó ügyfeleinket. A vállalkozási ötlet “kipattanásától” kezdve támogatjuk a hozzánk fordulókat abban, hogy ötletükre melyik lehet a favorit (jogi és adóhatákonysági szempontok szerint a legalmasabb) vállalkozási forma.
Segítünk a cég létrehozásában, az alapító okirat elkészítésében és cégjegyzékbe (és egyéb nyilvántartásokba) történő bejegyzésben, a Cégbírósággal való kapcsolattartásban.
A Cég későbbi működése során számtalan külső és belső változást jogilag le kell követni a cég “hivatalos életében”. Ilyen változások különösen, ha a cég székhelye, telephelye módosul, esetleg új telephellyel bővül, megváltozik a tulajdonosi kör szerkezete, esetleg a vezetők tekintetében történik változás. Az ilyen változásokat be kell jelenteni a Cégbíróságnak, amelyet Irodánk gyorsan és rendezetten megtesz a megbízóink érdekében.
Abban esetben, ha a cég mérete növekszik, tevékenysége átalakul, akkor ügyfeleinknek abban tudunk segíteni, hogy melyik cég, illetve adózási forma lehet az a módozat, amelyben érdemesebb a további működést folytatni.
Természetesen van olyan piaci vagy személyes helyzet, amikor a vállalkozók úgy döntenek, hogy nem tudják vagy nem akarják az adott gazdasági környezetben tovább folytatni a működést. Ennek során segítünk az ügyfeleinknek a cégük megszüntetésében (végelszámolás szakszerű levezénylésében, vagy jogutóddal történő átalakításban).
Ügyvédi irodánk az alábbi cégügyek kapcsán tudja ügyfeleit segíteni:
- cégalapításban való jogi közreműködés
- speciális cégek (pl. erdőbirtokossági társulás, holding stb.) létrehozása
- civil szervezetek létrehozása (alapítvány, egyesület ecc.)
- változásbejegyzési eljárásban való jogi közreműködés
- átalakulások jogi menedzselése (beolvadás, kiválás, egyesülés, összeolvadás)
- üzletrészek, üzletágak értékesítése
- tőkeemelés, apportálás
- tőkeleszállítás, tőkekivonás
- társasházak alapító okiratának létrehozása, módosítása
- társasházak beszámolójának, társasház kezelőjének bejelentése
- Bizalmi vagyonkezelési struktúra létrehozása
- Generációváltás jogi és adójogi segítése a családi vállalkozásokban
- Felszámolási, kényszertörlési eljárások során jogi képviselet ellátása
Keresetek elkészítése és teljeskörű perbeli képviselet ellátása az alábbi ügyekben:
- Cégbíróság határozatának megtámadása cégbíróság által kiszabott bírság vagy szankciók kiszabása esetén
- A cég törlésével vagy megszüntetésével kapcsolatos bírósági perek.
- Törvényességi felügyeleti eljárása során indított keresetek
- Cégmódosítással kapcsolatos eljárások
- Taggyűlési határozatok megtámadása
- Cégadatok helyességével kapcsolatos perek
- Felszámolási eljárás megindítása (kérelem benyújtása)
- Vagyonkimentéssel kapcsolatos perek (adósi vagyon visszaszerzése érdekében, a hitelezői követelések kielégítése érdekében)
- Hitelezői igények érvényesítése felszámolási eljárásban
- Felszámolóval szembeni igények perbeli érvényesítése (például hitelezői érdekek figyelmen kívül hagyása miatt)
- Tagok vagy vezető tisztségviselők felelősségének megállapítására irányuló perek (cél: A vezetők magánvagyonával történő felelősségre vonása a hitelezők kártalanítása érdekében.)
- Fedezetelvonó szerződések megtámadása (Az ilyen szerződések semmissé nyilvánítása)
- Vagyonfelosztás ellenőrzésére irányuló perek
Vállalati Compliance - Jogi Support Biztosítása
Ügyvédi irodánk egyik kiemelkedő területe a vállalati Compliance, jogi támogatás biztosítása cégeknek, vállalatoknak, állami intézményeknek, helyi önkormányzatoknak.
A vállalati compliance területén belül hangsúlyos helyet foglal el a GDPR (általános adatvédelmi rendelet), a Panasztörvény, a Pénzmosás megelőzéséről szóló törvény által előírt követelmények, illetve az ezen követelményeknek való megfelelés, amely sok hazai gazdasági társaságot, pénzügyi szolgáltatót, intézményt, állami szervet érint és komoly adminisztratív terhek ró az érintettekre.
A közfeladatot ellátó szervezeteknek, intézményeknek és cégeknek, valamint a személyes adatokat nagy mennyiségben kezelő vagy különleges (pl.: egészségügyi adatokat) kezelő vállalkozásoknak a GDPR alapján kötelező adatvédelmi tisztviselőt kijelölni vagy megbízni, aki nem lehet a szervezet vagy a cég vezetője, nem lehet a HR vagy az informatikai vezető, viszont ismernie kell többek között az adatvédelemre vonatkozó jogszabályi előírásokat és azok alkalmazásának követelményeit és megvalósítási módjait az adatkezelő által végzett adatkezelések tekintetében.
Ügyfeleinknek biztosítjuk a szervezetüktől megkövetelt valamennyi jogszabálynak felügyeleti követelménynek való megfelelést. Ennek során személyre szabottan elkészítjük a különböző belső szabályzatokat és folyamatosan ellenőrizzük azok betartását a cég átlátható, hazai és európai uniós jogszabályoknak való megfelelése szempontjából. Felmérjük a cég működésével kapcsolatosan azonosított kockázatokat és ezek kiküszöbölésére javaslatokat fogalmazunk meg.
Tapasztalattal és referenciákkal rendelkezünk állami és magán egészségügyi szférában működő intézmények és vállalatok (kórházak, magánklinikák, magánorvosi praxisok), pénzügyi szolgáltatók jogi támogatásában.
Célunk, hogy a compliance tevékenységünkkel hozzájáruljunk ahhoz, hogy a vállalat (intézmény) elkerülje a jogi szankciókat, pénzbírságokat és megőrizze jó hírnevét.
Irodánk vállalja:
- GDPR (általános adatvédelmi rendelet) és Infótörvénynek való megfelelés biztosítását a kötelező dokumentumok (szabályzat, tájékoztató stb) elkészítésével, belső eljárási rend kialakításával és az általunk létrehozott rendszer frissítésével.
- Meglévő adatkezelési dokumentációk felülvizsgálatát és szükség esetén azok jogszabályoknak megfelelő módosítását
- Adatvédelmi tisztségviselői (DPO) feladatok ellátását
- Panasztörvénynek megfelelő belső szabályzat (visszaélés-bejelentési rendszer) és dokumentáció csomag (belső eljárási rend) elkészítését, működtetését, tájékoztatás kidolgozását és a beérkező bejelentések szakszerű kivizsgálásának támogatását
- Pénzügyi szolgáltatóknak, pénzügyi közvetítőknek, arany, ékszer,- áru kereskedőknek (pl. gépjármű kereskedelemmel foglalkozó cég), ingatlanforgalmazóknak, könyvelőknek, adótanácsadóknak pénzmosási szabályzat elkészítését és folyamatos frissítését, valamint belső eljárási rend kialakítását a pénzmosási kockázatok kiszűrésére, kezelésére
- Vállaljuk megbízóink munkatársai részére oktatási programok (1 napos workshopok) megtartását adatvédelmi, adatbiztonsági, Pénzmosás megelőzéséről szóló törvény előírásai vonatkozásában a jogszabályok, felügyeleti hatóságok iránymutatásainak, belső politikák megértése és betartása érdekében.
- Belső ellenőrzések lefolytatását annak érdekében, hogy megbízónk biztosítani tudják a jogszabályok és belső szabályzatok betartását.
- Kapcsolattartást az illetékes szabályozói hatóságokkal és a részvételt az esetleges vizsgálatokon vagy hatósági auditok során.
- Jelentések készítését a felső vezetés számára a compliance programok állapotáról és a felmerülő problémákról.